دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه
Modern and latest
جدیترین برنامه ها، نرم افزارهای کاربردی و مطالب آموزشی
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 10:14 :: نويسنده : Mesut

 

 

دردهای غیر قلبی:

1- اگر بیمار محل درد رابا یک انگشت نشان دهد معمولا علت درد غیر قلبی است.(دردهای نقطه ای)

 

2- دردهایی که درسمت چپ سینه  و معمولا زیر نوک سینه می باشند بیشتر به علت اسکلتی عضلانی،گوارشی و استرس می باشند.
3- دردهایی که درپشت قفسه صدری می باشند بیشتر به علت بیماری های ستون فقرات، آئورت، مری و یا قلب می تواند باشد.
4- دردهایی که پایین تر از ناف ویا بالا تراز فک تحتانی می باشند و یا دردهایی که تنها محدود به شانه،کتف ودست چپ هستند معمولا علل غیر قلبی دارند.
5- اگر دردی برای فقط چند ثانیه طول بکشد معمولا علل آن غیرقلبی است. (دردهای آنی و گذرا)
6- اگر دردی برای ساعت های متمادی و یا برای روز ها ثابت و پایدار باشد معمولا غیر قلبی است.
7- اگر دردی معمولا موقع استراحت ویا موقع دراز کشیدن،ایجاد شود معمولا قلبی نیست.
8- دردی که باحرکت دست ها،باخم و راست شدن بدن،بانفس عمیق ویا باسرفه ویا باحرکت گردن شدید ترمی شود معمولا قلبی نیست . اگر به دنبال خم شدن مثلا جهت گره زدن کفش و یابه دنبال چرخش بدن مثلا در رختخواب درد شدید وناگهانی ایجاد شود معمولا این درد غیر قلبی است.در این شرایط بیمار سعی می کند نفس خود راکوتاه نگه دا رد تا شدت درد کمتر شود.
9- درد در محل اتصال دنده ها به جناغ که بالمس بدتر می شود به علت التهاب دردناک غضروف دنده ای می باشد. درد عضلات جدار قفسه سینه و درد عضلات زیرپستان بسیار شایع است و موجب اشتباه در تشخیص می شوند.
10- درد خوش خیم در افراد جوان: درد بیشتر در استراحت بروز می کند، خصوصیت درد خنجری و تیز می باشد معمولا درد در ناحیه جلوی قلب است گاها همراه با تپش می باشد ممکن است تکرار شونده باشد معاینه بالینی ونوار قلب نرمال است.
11- بیماری شانه درد ناک:معمولا درافراد میان سال دیده می شود. درد هنگام شب و استراحت تشدید میابد. حرکات شانه موجب تشدید درد می شود، علل این بیماری شامل مشکلات دیافراگم، کیسه صفرا، تومور ریه، بیماری های اسکلتی وعضلانی اطراف شانه،وبا شیوع کمتر بیماری های قلبی،بیماری های سیستمیک مانند دیابت.

 

 

 

درد قلب:

به درد قفسه سینه با منشا قلبی می‌گویند “آنژین.” این درد معمولا وقتی اتفاق می‌افتد که خون و اکسیژن کافی به قلب نرسد. حمله قلبی یکی از شایع‌ترین انواع دردهای قلبی است.

یکی از علائم سکته قلبی شروع درد قفسه سینه است که این درد قفسه سینه می‌تواند متنوع باشد و گاه به شکل درد زیر جناق سینه یا ریشه گردن و دست‌ها به ویژه دست چپ و گاهی همزمان در هر دو دست و کتف و شانه بروز می‌کند. در مواردی که فرد دچار سکته قلبی می‌شود ، درد ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت طول می‌کشد و ممکن است درد گستره و به صورت سنگینی یا خنجری یا احساس فشردگی در قفسه سینه خود را نشان دهد. درد ناشی از حمله قلبی معمولا چند دقیقه طول می‌كشد. این درد ممكن است به نواحی دیگری از بدن هم انتشار پیدا كند. كمر، گردن، چانه،‌ شانه‌، بازو، وخصوصا دست و بازوی چپ در حمله‌های قلبی، معمولا تیر می‌كشند.

علایم دیگری كه تشخیص حمله قلبی را در ذهن پزشك تایید می‌كند، عبارتند از: تنگی نفس، حالت تهوع، احساس سرگیجه، عرق سرد. حمله قلبی معمولا به دنبال یك فعالیت و یا یك استرس شدید اتفاق می‌افتد.



درد های  قلبی قفسه سینه: فردی که رنگش بدجوری پریده، دانه‌های درشت عرق نشسته روی پیشانیش، پنج انگشتش را باز كرده روی قلبش و از شدت درد دارد به خودش می‌پیچد، حس می‌كند كه كسی با تمام سنگینیش روی سینه او ایستاده و نمی‌گذارد نفسش بالابیاید، بدجوری نفس نفس می‌زند، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و…


منابع: 

http://www.drfakhroddini.ir

http://www.beytoote.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: